יום ההתרמה הארצי "אור לעיוור" ב13/11/2018                                  
  לדף הפייסבוק של הבליינד דיי                                   

להרשמה לניוזלטר  

  קישור לאתר NVDA, תוכנת קורא מסך חינמית

 


English
חדשות ועדכונים

מספר דגשים למי שקיבל מכתב מהביטוח הלאומי בנוגע לבחינת זכאותו לגמלת סיעוד

 

שלום לכולם,

במהלך החודש האחרון וכחלק מהסדר שנעשה בין הביטוח הלאומי לבין המרכז לעיוור בישראל נשלחו לבעלי תעודות עיוור בגיל זקנה מכתבים מטעם הביטוח הלאומי המבשרים על אפשרותם לקבלת גמלת סיעוד מינימלית, ללא צורך בבדיקת תלות, בהינתן שהם עומדים בתנאי הסף ובהגדרת עיוור בודד.

התוצאה יכולה להיות שחלק מהקשישים לא ידעו כי הם משתייכים לקבוצת הזכאים.

 

ההגדרה המקובלת במוסד לביטוח לאומי ל- "עיוור קשיש בודד", לפי

מסמך מיום 20.08.2014 שהועבר אלינו מהמוסד לביטוח לאומי, הוגדר עיוור קשיש בודד כ-

 

אנו רואים כבודד בסיעוד:

·        אדם המתגורר בגפו.

·        אדם המתגורר עם בן זוג נכה או סיעודי – הכוונה לבן זוג  שמקבל קצבת שר"מ או סיעוד בעצמו.

·        אדם המתגורר עם ילדים ו/או נכדים קטינים.

 

דרישתנו כי הגדרת עיוור קשיש בודד תחול גם על מצב של עיוור קשיש המתגורר עם בנו/ביתו המשרתים בצה"ל בשירות סדיר/בקבע – לא נדחתה על הסף ונמסר לנו שכל מקרה ייבדק לגופו.

לפיכך מומלץ שגם מי שניכלל בקבוצה זו יפנה לקבלת גמלת סיעוד באמצעות סניפי הביטוח הלאומי.

 

כמו כן, מהסדרים קודמים שיש לנו עם הביטוח הלאומי, אדם עם עיוורון שגם בן/ת זוגו/תו עיוורים נמצאים בקבוצת הזכאים ולפיכך עליהם להגיש בקשה לגמלת סיעוד כאמור לעיל.

 

נבקש להדגיש מס' נקודות:

א.   כיום מדובר בהסדר שחל רק על עיוורים בודדים ואנו פועלים להרחיב אותו בשלב הבא גם על בעלי תעודות עיוור אשר אינם בודדים וללא קשר למצבם המשפחתי.

ב.    מי שעומד בתנאי הסף ועונה על הגדרת עיוור בודד לא חייב בבדיקת תלות כדי לקבל את הגמלה המינימלית. אם לדעתכם הנכם זכאים לרמת זכאות גבוהה יותר מהמינימלית – יש לבקש ביצוע הערכת תלות ע"י מעריך מהביטוח הלאומי.

ג.     למי שקיבל שר"מ לפני גיל זקנה ועבר את גיל הזקנה -  אנא תשומת ליבכם כי בביטוח הלאומי אין כפל קצבאות ולכן לא ניתן לקבל גמלת שר"מ וגמלת סיעוד. לכן מי שמקבל קצבת שר"מ, עוד מלפני הגעתו לגיל זקנה, מומלץ שלא להגיש את הבקשה לסיעוד.

ד.    תשומת ליבכם כי הביטוח הלאומי מפעיל מוקד תמיכה ומידע טלפוני בטלפון *9696 או                  02-6709857 בימים א-ה בשעות 9.00-12.30 וכן ניתן לפנות לאגף לייעוץ לקשיש במספרי הטלפונים הבאים:

א.   בשפה העברית 02-6463400

ב.    בשפה הערבית 02-6463401

ג.     בשפה הרוסית 02-6463402

ד.    בשפה האמהרית 02-6463403

ה.   בשפה האנגלית 02-6463404

 

מקווים שהמידע יהיה לכם לעזר.

 

בברכה,

 

גיא שמחי

מנכ"ל

 


    שלח לחבר     גירסה להדפסה
     
חזרה לחדשות ועידכונים
 
אודותינו   צור קשר   הצהרת נגישות