דבר המנהל הכללי / אגרת מס' 11 לציבור

שלום לחברים,

כדרכי, הריני מעדכן אתכם בנושאים המטופלים ועומדים על סדר היום של המרכז לעיוור.

לאחרונה עברו בוועדת הרווחה של הכנסת תקנות נגישות השירות באינטרנט, מתוקנות ומעודכנות. אני מוכרח לומר שאני מאד אמביוולנטי לגביהן. מצד אחד, מדובר בתקנות מאד מתקדמות שאין שני להן בעולם, אך מן הצד השני הן עדיין חסרות מרכיבים משמעותיים שניסינו להיאבק על הכנסתם לתקנות, אך לא הצלחנו. החוסרים בעיניי נוגעים לחובות של תיאור קולי של תכנים ויזואליים שמועלים ע"י אתרים (חשובים וגדולים), כגון סרטוני הדרכה, כתבות חדשותיות וכדומה, וכן חוסר משמעותי ביכולות אכיפת קיומן. לעומת זאת, התקנות מחייבות נגישות ברמה מאד גבוהה לאתרי אינטרנט, לרבות חובה לתיאורי טקסטואלי, במקומות שהדבר מתחייב, חובה להקנות כלי הנגשה מתאימים, גם כשמדובר במקום בו צד שלישי משתף תכנים באתר של אחר ועוד. המרכז לעיוור יעקב אחרי יישום התקנות עם כניסתן לתוקף, וישמח לקבל מכם דיווחים על אתרים חשובים שאינם עומדים בכללים שמחייבות התקנות, על מנת לפעול לתיקון הליקויים. כמו כן, אנו נמשיך לפעול לשיפור התקנות ולקידום נושא הנגישות, כמו כן, אנו מרחיבים את הפעילות בתחום ההנגשה הויזואלית ומקווים להתקדם גם בהנגשת שידורים טלויזיונים, בדרך של תיאור קולי.

אני מבקש להסב את תשומת הלב לכך שלאתר האינטרנט של המרכז עלה מידע חשוב שמהווה מענה לשאלות נפוצות בנוגע למערך החזרי המס. במרכז לעיוור נצבר ניסיון רב לאורך שנים, ובעזרתו ניסינו לקבץ תשובות לשאלות הנפוצות ביותר המגיעות אלינו לבירור. אני מציע לכל אחד, שיש לו שאלה בנושאים אלו, לנסות לאתר את התשובה באתר. אם לא יימצא שם המידע אנו כמובן עומדים לרשותכם גם טלפונית.

בעניין בירור זכויות וסיוע במיצוי זכויות באמצעות המרכז לעיוור, אני מאמין שפונים אשר מבקשים להיעזר במרכז לעיוור מרגישים שינוי משמעותי במודל העבודה שלנו. גיא, שממונה על תחום הזכויות והטיפול בפרט, מדווח לי על פניות רבות ועל הצלחות לא מעטות, בטיפול ממצה ומהיר, של מקרים רבים.

אבקש להזכיר לכולם שבמהלך חול המועד סוכות, יהיה המרכז לעיוור סגור ולא יינתנו בו שירותים לקהל. חופשה נעימה לכולם.

אסיים, כמובן, בברכה לשנה טובה ומוצלחת לכולם, חברי הקהילה ובני משפחתם, לשגשוג ולפריחה בכל תחומי החיים.

נתי ביאליסטוק-כהן, המנהל הכללי